dijous, 11 d’octubre del 2012

Llegir rere les línies

En aquest post, vull parlar de les maneres diferents que hi ha per llegir i interpretar contes. Ara estic pensant a un conte concret que mostra als lectors que cal utilitzar estrategies diverses per a entendre bé la història. Es diu "Cerezo rosa" (sí, el títol és en castellà, però només el títol...) i és del autor Ramon Solsona.
El nostre professor va fer un petit experiment amb nosaltres. Ens va llegir el conta, però sense l'últim paràgraf que cambia radicalment la nostra interpretació de la història...

Parla d'una persona que s'ha quedat de rodrígez que coneix un home casat i té una relació amorosa amb ell durant l'estiu. La descripció del protagonista no és gens ambigua (pensàvem... ;-) ), sinó ple d'estereotips.
Aquesta seria la perspectiva des de fora del text, interpretant l'indicis culturals que ens dona l'autor.

Però, a un moment, el professor ens va demanar: Com sabeu que és així??? Vam mirar dins del text, analitzant les paraules pero hi ha cap indicator de com interpretar aquest conte.
font

Després, ens va llegir la fi...que va cambiar tota la història!!!

Com pot ser??? Només vam considerar una perspectiva que és una estratègia massa fàcil, però el conte ens va mostrar que és important llegir rere les línies (podeu trobar una explicació aquí).

(torna al webquest, activitat 7)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada